eerste paar dagen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Madelijn - WaarBenJij.nu eerste paar dagen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Madelijn - WaarBenJij.nu

eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Madelijn

08 Juli 2014 | Ghana, Accra

Hoi iedereen!

Jaja, eindelijk een internetcafe! Nou, eigenlijk is het helemaal niet erg om geen internet te hebben. Voelt heerlijk rustig haha:)
Voor iedereen die denkt, huh een mail? Ja ik stuur de link van mijn waarbenjij.nu via de mail. Als je geen mail meer wil ontvangen dan stuur me maar een berichtje! Ik heb nog maar 20 minuten om iets te schrijven, dus het zal niet erg lang zijn.

Om 08:15 op 6 juli was het zover, op naar Schiphol, samen met papa, mama en Thijs. Mijn vliegtuig zou om 11:40 vertrekken richting Heathrow (London), om daar vervolgens over te stappen in het vliegtuig naar Accra (Ghana). Na papa, mama en Thijs gedag te hebben gezegd kon ik beginnen aan de grote reis richting Ghana. De vlucht verliep prima en heel relaxt, zo ook de overstap. Geen probleem! Behalve dat ik een flesje van 120 ml lenzenvloeistof bij me had wat de limiet van 100 ml overschreed. Die werd dus ingenomen helaas..

Eenmaal aangekomen in Accra stond het vol met mensen. In een stad met 2 miljoen mensen verwacht je natuurlijk dat het een heeeeel groot vliegveld is, maar alles behalve dat. In een ruimte van zo'n 100 m2 verzamelde iedereen uit 2 grote vliegtuigen om in te checken en het visum te controleren. Na 1 uur slenteren in de rij was dat prima en kon ik door om mijn bagage op te halen. De bagage had ik overigens erg snel gevonden! Travel Active (de organisatie waar ik mee reis) stond al op me te wachten en al snel ontmoette ik meerdere meisjes. We hebben wat gekletst en nog zo'n 2 uur gewacht op iedereen en zijn toen vertrokken. Alle koffers werden achterin de pick-up gegooid om zo richting het Felcare hostel te rijden. De weg is alles behalve goed. Heel veel gaten en bulten. Je wordt in die auto heen en weer geschommeld waarbij je soms denkt dat de auto om gaat vallen. Gelukkig bereikte we het hostel veilig rond 12:00 uur. We zijn snel naar een kamer gegaan om onze spullen neer te leggen. Dit duurde niet lang, want Tina (eigenares van het hostel) klopte op de deur om te zeggen dat het diner klaar stond.. om 00:30! Oef.. We hebben dus nog wat spaghetti met tomatensaus gegeten voordat we lekker gingen slapen.

5 uur later werden we weer wakker gemaakt. Om 7 uur zou het ontbijt klaar staan. We kregen wit brood met chocopasta of jam, om hierna wat 'cultuurles' en 'veiligheidsles' te krijgen. Wat konden we verwachten en hoe konden we hier het beste op reageren. Bijvoorbeeld, wat als een wildvreemde jongen je hier ten huwelijk vraagt (wat blijkbaar vaak voorkomt), nou volgens Tina gewoon ja zeggen en vragen of ze zich dan wel aan je ouders in Nederland willen komen voorstellen. Vaak haken ze dan al meteen af ;). De stroom viel tijdens de lessen ook uit, zo'n 2 uur lang, wat heel normaal was. Niemand keek raar op. De lunch bestond die middag uit bruine bonen met rijst en gebakken banaan. Jaa, we eten warm in de middag. Het smaakte niet verkeerd en het was erg gezellig aan tafel. De groep bestaat trouwens uit ongeveer 20 mensen. Vooral Nederlanders en Belgen en een aantal Zweedse. Na de lunch was het tijd voor drum- en danslessen. We kregen djembee lessen en een dansje aangeleerd. Erg leuk!! Het drummen ging goed, maar het dansen daarentegen.. We hebben in ieder geval gelachen. Na de lessen was het tijd om naar het strand te gaan. Weer hobbelend in ons busje. Het strand was erg mooi. Bootjes, kleine jongens aan het voetballen. Het was heel chill.

Een maal thuis heb ik me gedoucht. Dat is alles behalve wat we in Nederland zijn gewend.. Lees: pak een emmer water, doe er een desinfecterend middel in en was jezelf uit de emmer water. Met koud water. Dan besef je pas hoe fijn het is om een douche te hebben!

Oei, nog maar 2 minuten. De volgende keer schrijf ik verder! Sorry!
Ik heb het hier in ieder geval heeel erg naar mn zin!

Liefs

  • 08 Juli 2014 - 18:55

    Elles:

    Hee Mado,

    fijn om te lezen dat je heel bent aangekomen en het er naar je zin hebt.
    Laat het op je af komen, en vergeet tussendoor niet te genieten ;)

    Liefs Elles



  • 08 Juli 2014 - 19:47

    Margaret :

    He madelijntje wat fijn dat je al zo snel een internet cafe hebt gevonden en wat een leuk verslag om te lezen zeg.
    En die Elles reageert snel zeg! Leuk!
    Ga er maar super veel van genieten!!
    Heel veel Nederlandse groetjes Mama papa Carolijn en Pepijn

  • 08 Juli 2014 - 21:12

    Jeannette:

    Hey Madelijn ... leuk dit verslag! Wat snel al!
    Wat ben je ver weg! En in een heel andere cultuur, waar al het vanzelfsprekende van hier/Nederland niet is. Ik vind het heel fijn om je zo te kunnen volgen en hoop dat je er heel veel leuke, onvergetelijke ervaringen zult opdoen. Geniet ervan!
    Groetjes uit het (vandaag) regenachtige Nederland, van Leo en Jeannette

  • 09 Juli 2014 - 13:19

    Rianne:

    Hee Maddie!

    Wat top om te lezen dat het goed gaat! gelukkig! nou ik ga je verhalen bijhouden! hier zit ik nog lekker te zweten voor mijn thesis, maargoed, jij hebt het al verdient! hee super veel fun, en tot snel hores/lezes!

    xx Rianne

  • 10 Juli 2014 - 22:38

    Petra:

    Ha Topper!..

    Je bent er! ...Leuk om je verslag te lezen...en dus een indruk te krijgen van hoe het daar is..
    Geniet ervan en tot de volgende keer!

    Ik ga nu douchen...warm water ..grote douchekop..schuim...je kent het (nog) wel..:-))

    groetjes namens ook de family hier!
    Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelijn

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 2147

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 03 Augustus 2014

Ghana

Landen bezocht: